Frölunda Torg bärgar nordiskt guld i marknadsföring

Frölunda Torg fortsätter att ta hem priser för marknadsföringskampanjen Alonnika. I förra veckan prisades kampanjen som bäst i Norden på NCSC Awards gala.

  • Publicerad 12:00, 12 jun 2019

Prisade. Emil Hemström, Anders Kåpe, Tobias Heurlin och Johanne Gabrielson. Foto: Hans Andersson

LADDA NER VÅR APP: Iphone Android

– Vi kommer att fortsätta att våga tänka annorlunda för att utveckla kundens upplevelse, säger Johanne Gabrielson, marknadschef Frölunda Torg.

Det var under julen 2018 som en kvinna vid namna Alonnika i två veckor bodde inne på köpcentret samtidigt som hon genom sociala medier berättade för alla oss andra om hennes upplevelser. Och redan i höstas prisades kampanjen i den nationella tävlingen Nordic Council of Shopping Centers, NCSC, vilket tog den vidare till de nordiska tävlingen.

– Vi ville visa upp utbudet på ett annorlunda sätt, så föddes idén till kampanjen, säger Johanne Gabrielson, marknadschef Frölunda Torg.

Frölunda Torg kan få pris för socialt arbete

Vinnarna i de nordiska länderna ställdes i förra veckan mot varandra och även här blev det alltså guld för Frölunda Torg och utnämning till ”Best Nordic Markering Campaign 2019”.

– Jag är ödmjukt tacksam och stolt över att få jobba med världens bästa team och byrå, Dear Friends i Göteborg. Vi lärde oss otroligt mycket, och priset blir en sporre att fortsätta att våga tänka annorlunda och arbeta för att utveckla upplevelsen av Frölunda Torg, säger Johanne Gabrielson.

Kampanjen får i och med den nordiska vinsten gå vidare till tävlingen ICSC European Awards 2020 som hålls i London i september.

Frölunda Torg solsatsar för 32 miljoner

Trafiken – minut för minut

Vi är GBG