Premiär: Kundernas oväntade butiksval

Under fredagen var det premiär för Frölunda Torgs nya pop-up butik. En butik där kunderna i gallerian fått bestämma precis allt. Resultatet: Tatueringar och vintagekläder.

  • Publicerad 17:04, 26 apr 2019

Johanne Gabrielson, marknadschef på Frölunda Torg, är nöjd över resultatet Foto: Frölunda Torg

En stor rosa vägg och dunkande musik förebådar premiären för köpcentrets Frölunda Torgs nya pop-up butik där kunderna fått säga sitt. Besökarna har fått bestämma allt från vad butiken ska erbjuda till hur butiksbiträdena ska klä sig. Resultatet blev The Ink N' Vintage shop. En blandning mellan en second-hand butik och en tatueringsstudio.

Läs också: Här får DU skapa köpcentrets nya butik

– Det var både roligt och läskigt att överlåta allt till besökarna. Det är så kul att interagera med besökarna och utveckla det de vill ha, säger Johanne Gabrielson, marknadschef på Frölunda Torg.

Över 3000 förslag fick projektet in med allt från hundsalong till erotikshop. Men Johanne Gabrielson är nöjd över att det blev Ink N' Vintage shop.

– Vi kombinerade två förslag som var populära. Det är kul att kombinera tjänster och handel.

En annan nöjd besökare är Maja Langwagen, 27, som var med på premiären. Hon har inte riktigt vågat skaffa en riktig tatuering, men butiken erbjöd även en gnuggis som hon fick på underarmen.

– Jag röstade egentligen på att det skulle bli loppis men detta är ju liknande så jag är nöjd ändå. Jag har längtat efter att den ska öppna, säger hon och visar upp en icke-permanent fågeltatuering.

Om kommentarer på denna sajt

Hej! Vad tycker du om det du just läst? Bidra gärna med tankar och synpunkter men tänk på att det bästa sättet att hitta läsare är att hålla sig kort och koncis, med en god ton. Glöm inte att dela alla artiklar du kommenterat – för ännu mer debatt!

Comments powered by Disqus.

Vi är GBG