Foto: Fotograf Thomas Harrysson AB

Stora störningar i appen Västtrafik To Go

Under tisdagsmorgonen har kollektivresenärer inte kunnat se sina biljetter i appen Västtrafik To Go. Vid nio-tiden var problemet löst.

  • Publicerad 08:40, 29 nov 2018

Vid sju-tiden på torsdagsmorgonen meddelade Västtrafik att de hade problem med sin biljett-app Västtrafik To Go. För resenärerna kunde inga biljetter visas i appen.

I väntan på att problemet åtgärdades skickad en tillfällig biljett ut som gällde i hela regionen under 30 minuter.

För att få tillgång till en tillfällig biljett måste appen vara uppdaterad till den senaste versionen.

Västtrafik skriver på sin hemsida att inga resenärer kommer att få tilläggsavgifter på grund av problemet och att biljettkontrollanterna är informerade.

Vid nio-tiden meddelade Västtrafik att problemet var löst och att appen fungerar som vanligt igen.

Mer än hälften av Västtrafiks resenärer köper sin biljett i appen.

Läs också: Klart: 70 zoner blir 3 i kollektivtrafiken

Om kommentarer på denna sajt

Hej! Vad tycker du om det du just läst? Bidra gärna med tankar och synpunkter men tänk på att det bästa sättet att hitta läsare är att hålla sig kort och koncis, med en god ton. Glöm inte att dela alla artiklar du kommenterat – för ännu mer debatt!

Comments powered by Disqus.

Trafiken – minut för minut

Vi är GBG